قوانین و مقررات

کلیه اصول و رویه های فروشگاه اینترنتی منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین فروشگاه می باشد. در صورتیکه در قوانین مندرج، رویه ها و اصول فروشگاه تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بروز رسانی خواهد شد و کاربران توافق می کنند که استفاده مستمرشان از سایت فروشگاه به معنای پذیرش هرگونه تغییر می باشد.

قوانین فروشگاه مشتمل بر ۶ سرفصل می باشد که ورود به دامنه وب سایت، ثبت نام و یا ثبت سفارش توسط کاربر به منزله پذیرش این سرفصل ها و تمامی بندهای آنها می باشد. رویه ها، ضوابط و قوانین تنظیم شده در رابطه با “قوانین فروشگاه” در فروشگاه عبارتند از:

۱) قوانین فروش و ثبت سفارش

  1. مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده جهت ثبت سفارش (صفحه “اتمام خرید”) برعهده مشتری می باشد.
  2. قیمت نهایی کالاها و هزینه کل سفارش، همان قیمت های لحاظ شده در فاکتور پس از تأئید سفارش (آخرین مرحله در صفحه “اتمام خرید”) می باشد و هزینه اضافی دریافت نخواهد شد.
  3. تکمیل سفارش و ارسال آن منوط به تماس تلفنی از طرف فروشگاه و تأئید نهایی می باشد.

۴   . چنانچه شرکت سازنده و یا وارد کننده جهت بهره مندی مصرف کننده از خدمات و گارانتی کالا شرایط و ضوابط از پیش تعریف شده ای

۲) قوانین استرداد

در راستای تأمین هرچه بیشتر رضایت مشتریان محترم و ایجاد اطمینان برای ایشان در خصوص صحت و سلامت کالاهای عرضه شده، فروشگاه اینترنتی ۲ روز مهلت تست فنی را برای کالاهای فروخته شده توسط وب سایت خود در نظر گرفته است.

نکته مهم: توجه داشته باشید که برای استرداد کالا(ها) و استفاده از هر یک از شرایطی که در ادامه بیان می شوند، لازم است جعبه اصلی و کلیه متعلقات مربوط به بسته بندی و لوازم جانبی کالا به صورت صحیح و سالم و بدون پارگی و مخدوش نمودن نگهداری شده و به همراه کالا بازگردانده شود

الف) مغایرت کالای ارسال شده با کالای سفارش داده شده

در مواردی که مشخصات کالا(ها)ی تحویل گرفته شده از لحاظ ظاهری و یا فنی با سفارش ثبت شده و یا اطلاعات موجود در سایت مغایرت داشته باشد، خریدار جهت استرداد می بایست به موارد زیر توجه نماید:

  1. مغایرت های ظاهری کالا(ها) باید در همان زمان تحویل سفارش توسط خریدار تشخیص داده شوند. در چنین شرایطی خریدار می بایست بدون تحویل گرفتن سفارش و امضای رسید مراتب را به فروشگاه اعلام نماید. تبصره: چنانچه این مغایرت ها پس از تحویل سفارش تشخیص داده شوند، خریدار می تواند حداکثر ظرف مدت یک روز کاری پس از تحویل، مراتب را به فروشکاه اعلام نماید که در این شرایط کلیه هزینه های مربوط به استرداد کالا(ها)ی مغایر با سفارش به عهده خریدار می باشد.
  2. مغایرت های فنی می بایست حداکثر ظرف مدت یک روز کاری توسط خریدار به فروشگاه اعلام گردد.
  3. در صورت تأئید مغایرت، هزینه های استرداد کالا (بجز تبصره بند ۱) بر عهده فروشگاه می باشد.
  4. در صورت تآیید درخواست استرداد کالا توسط فروشگاه، بنابر انتخاب مشتری حداکثر طی ۲ روز کاری کالای جایگزین (در صورت موجود بودن) ارسال شده و یا وجه فاکتور به حساب ایشان عودت داده می شود.

ب) مشکلات ظاهری یا فنی قابل رؤیت در هنگام تحویل کالا

فروشگاه متعهد می شود که تمامی سفارش ها را بدون مشکل ظاهری و فنی قابل رؤیت تحویل مأمور بخش حمل فروشگاه، شرکت باربری و یا شرکت پست می دهد (برای اطلاعات بیشتر، قوانین حمل سفارش مطالعه شود). از این رو قوانین استرداد مرتبط با مشکلات ظاهری و فنی که در ذیل بیان می شوند، تنها مربوط به سفارش هایی می باشد که توسط مأمور حمل فروشگاه تحویل خریدار می شوند چرا که فروشگاه مسئولیتی در قبال تحویل کالا به صورت سالم از طرف باربری و یا شرکت پست به خریدار ندارد، ولی چنانچه به تآیید فروشگاه برسد که مشکلات احتمالی ظاهری و فنی به دلیل سهل انگاری شرکت های باربری و یا شرکت پست بوده، فروشگاه همکاری لازم را با مشتریان برای دریافت خسارت و احقاق حقوق ایشان خواهد داشت.

در رابطه با مشکلات ظاهری یا فنی قابل رؤیت، خریدار می بایست به موارد زیر توجه نماید:

  1. تحویل گیرنده سفارش موظف است کالا(ها) را قبل از تحویل گرفتن، از لحاظ مشکلات ظاهری و مشکلات فنی قابل رؤیت بررسی کامل نموده و در صورت وجود و تشخیص چنین مشکلاتی می بایست بدون تحویل گرفتن سفارش و امضای رسید، مراتب را به فروشگاه اعلام نماید.
  2. در صورت تأئید مشکل، هزینه های استرداد کالا بر عهده فروشگاه می باشد.
  3. در صورت تآیید درخواست استرداد کالا توسط فروشگاه، بنابر انتخاب مشتری حداکثر طی ۲ روز کاری کالای جایگزین (در صورت موجود بودن) ارسال شده و یا وجه فاکتور به حساب ایشان عودت داده می شود.

ج) مشکلات فنی غیر قابل رؤیت در هنگام تحویل کالا

در صورت تآیید صحت و سلامت ظاهری و فنی کالا (از نظر موارد قابل رؤیت) توسط مشتری و امضای رسید مآمور حمل، ۲روز مهلت تست برای حصول اطمینان از سلامت فنی و عملکردی کالا در اختیار مشتری قرار داده می شود.

لطفاً به موارد زیر توجه فرمایید:

  1. تحویل گیرنده سفارش می بایست هرگونه اشکال یا ایراد فنی را حداکثر طی ۲ روز پس از دریافت کالا به فروشگاه اعلام نماید تا اقدامات لازم جهت پیگیری صورت گیرد. پس از اعلام موضوع، کالای مورد نظر در محل تحویل داده شده توسط نماینده فروشگاه و یا شرکت گارانتی کننده مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد، چنانچه اشکال اعلام شده جزیی و قابل برطرف کردن باشد حداکثر طی ۲ روز کاری بعد رفع و به خریدار تحویل داده می شود، در غیر این صورت کالای جایگزین ارسال شده و یا در صورت موجود نبودن وجه فاکتور به ایشان عودت داده خواهد شد. لازم به ذکر است که کلیه اقدامات مذکور توسط فروشگاه و بدون دریافت هیچ گونه وجه اضافی انجام خواهد گرفت.

نکته مهم: برای کلیه کالا هایی که نیاز به نصب دارند شرط استفاده از ۲ روز مهلت تست و نیز گارانتی، نصب و راه اندازی دستگاه توسط تکنسین و نماینده شرکت سازنده آن است.

  1. بدیهی است که هرگونه مشکل احتمالی فنی یا عملکردی پس از ۲ روز مهلت تست می بایست توسط مشتری و از طریق شرکت گارانتی کننده کالا صورت بگیرد.

د) انصراف از خرید

  1. چنانچه زمان اعلام انصراف از خرید قبل از تحویل سفارش به واحد حمل باشد منعی برای انصراف وجود ندارد، در غیر اینصورت اگر اعلام انصراف در بازه زمانی شروع حمل سفارش تا هنگام تحویل آن باشد، تمامی هزینه های مرتبط با ارسال سفارش بر عهده خریدار می باشد.
  2. هرگونه درخواست تعویض کالا(ها)ی سفارش داده شده  به منزله انصراف خریدار از سفارش قبلی بوده و لازم است برای اعمال تغییرات اقدام به ثبت سفارش جدید نماید. هزینه های انصراف از سفارش قبلی و ثبت سفارش جدید مطابق با بازه های زمانی  مطابق با بند (د-۱) اعمال خواهد شد.
  3. لازم به ذکر است که بندهای (د-۱) و (د-۲) مربوط به قبل از تحویل کالا به مشتری می باشند و امکان انصراف از خرید و یا تعویض کالا بعد از تحویل وجود ندارد.

۳) قوانین پرداخت وجه

  1. ۱٫ وجه سفارش های مربوط به شهرها و شهرستان های خارج از مناطق ۲۲ گانه تهران می بایست قبل از ارسال کالا برای شرکت های باربری یا پست، به طور کامل پرداخت شوند.
  2. ۲٫ در صورت انتخاب روش “پرداخت از طریق درگاه اینترنتی” در هنگام ثبت سفارش، خریدار موظف است از صحت آدرس اینترنتی(URL)درگاه بانک اطمینان حاصل نماید.

۴) قوانین حمل و تحویل سفارش

  1. خریدار ملزم است یکی از روش های حمل تعریف شده توسط فروشگاه را در هنگام ثبت سفارش انتخاب نماید و امکان مراجعه حضوری و تحویل کالا در محل فروشگاه وجود دارد.

۵) قوانین ارسال و انتشار نظرات

  1. تمامی نظرات، ابتدا به بخش مدیریت ارسال و پس از بررسی و تأئید محتوا منتشر خواهند شد.
  2. نظرات کاربران می بایست فقط شامل اطلاعاتی در رابطه با کالای مورد نظر باشد و تنها اینگونه نظرات منتشر خواهند شد.
  3. نظرات باید به زبان و با حروف فارسی نوشته و ارسال گردند. همچنین، کدهایHTMLتوسط سامانه ترجمه نخواهند شد، لذا از درج آنها خودداری نمایید.
  4. مدیریت فروشگاه مجاز است در صورت نیاز، نظرات کاربران را از نظر نحوه نگارش (املائی و دستوری) ویرایش و سپس منتشر نماید.

۶) حق کپی رایت

تمامی حقوق و محتویات این سایت متعلق به فروشگاه شرکت تعاونی انقلاب  می باشد و هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر آن غیر مجاز می باشد.