به گزارش واحد روابط عمومی انقلاب شهریار جلسه ای پیرامون مشکلات آب کشاورزان شهرستان شهریار، مشکلات امنیتی، دیوارکشی، احداث بنای نگهبانی و استخر جهت اجرای آبیاری تحت فشار مورخ 1401/05/29 با حضور جناب آقای حق وردی نماینده ی مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان شهریار، معاونین فرمانداری مهندس باغبانی و دکتر اشجعی، مدیر اداره ی آب و فاضلاب، مدیر عاملین و رؤسای هیئت مدیره شرکت تعاونی های انقلاب و شباهنگ و اعضای کارگروه اقتصادی یاران انقلاب در سالن اجتماعات تعاونی انقلاب برگزار گردید.

آقای حاج سید ولی اله ترابی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی انقلاب، ضمن خیرمقدم‌گویی به مدعوین محترم، گزارش اجمالی از روند فعالیت ها در حوزه کشاورزی و موانع زدایی از امور مربوط به کشاورزان و حل بحران آب آشامیدنی آلوده به نیترات و کمبود شدید آب کشاورزی و مشکلات تهدید کننده تعاونی های روستائی و نیز از شرکت در همایش هفته جهاد کشاورزی در سالن آمفی تئاتر وزارت جهاد کشاورزی و دیدار و گفتگو با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان تعاون روستائی کشور آقای دکتر نیکبخت و نشست با وزیر جهاد کشاورزی جناب دکتر ساداتی نژاد در دفتر خود وزیر که با همت و پیگیری و اصرار نماینده محترم مجلس جناب آقای دکتر حقوردی تشکیل گردید را ارائه نمود و از حضور امام جمعه محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و معاونین محترم فرمانداری و مسئول امور منابع آب شهریار و اعضای محترم کارگروه اقتصادی یاران انقلاب در این جلسه، تقدیر  و اظهار امیدواری نمود تا بتوان با استمرار این جلسات مشکلات مردم شهرستان شهریار و بویژه کشاورزان این منطقه را مرتفع ساخت.

امام جمعه محترم شهریار، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حسینی نوری، ضمن تشکر از مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی انقلاب و تشکیل دهندگان این جلسه گفت: کشاورزان و سایر مردم دائما در شکایات به تخریب دیوارها و نداشتن امنیت باغات و معضل کمبود جدی آب و سایر مشکلات، به دفتر امام جمعه مراجعه می کنند! ایشان پیشنهاد کردند کارگروه فنی در خصوص حل معضلات مطروحه به ریاست آقای فرماندار و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر دوستان موثر تشکیل شود و با کمک هم و با پیگیری مستمر در اسرع وقت ممکن، بطور قانونی به راه حل های مناسب برسیم و مشکلات شهرستان شهریار  را مرتفع سازیم.

. آقای دکتر حقوردی، لازمه حفظ باغات را از منظر زیست محیطی و تامین اکسیژن تهران حیاتی دانست و کشاورزی را تنها ممر درآمد کشاورزان تشریح نمود و گفت باید مسئولین با دادن مجوزهای لازم در حوزه زیرمجموعه کشاورزی و دامداری و پرورش گل و گیاه و پرورش ماهی و… و چندمنظوره کردن فعالیت های کشاورزی را برای کشاورزان مقرون به صرفه نمایند تا حفظ کاربری باغات و اراضی، توجیه اقتصادی داشته باشد. وی اظهارداشت از وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی و سایر سازمانهای ذیربط خواسته ام به این مهم توجه ویژه نمایند و مخصوصا به هر طریق ممکن مشکل بحران آب آشامیدنی و کشاورزی سه شهرستان شهریار، قدس و ملارد را مرتفع سازند و در این رابطه در جلسات متعددی شرکت کرده ام و بطور جدی پیگیری می کنم.


آقای مهندس باغبانی معاون فرماندار شهریار با تقدیر از  پیگیری های مستمر در چند سال اخیر توسط  حاضر در جلسه، در پاسخ به پیشنهاد امام جمعه محترم شهریار، آمادگی خود  برای  روز 1401/06/23 را برای برگزاری اولین جلسه در فرمانداری اعلام داشت. با نظر جناب مهندس باغبانی، رسیدگی به مشکلات تعاونی های روستائی شهریار به جلسه ای خاص در فرمانداری موکول گردید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 15 + شش =

مطالب بیشتر